Dieta niski IG – zdrowe odchudzanie i sposób na cukrzycę

0
108

Dieta o niskim indeksie glikemicznym jest skutecznym sposobem na schudnięcie i zapobieganie występowaniu wielu chorób jak np. cukrzyca, insulinooporność, choroby serca i nowotwory. Dieta sprawia, że w organizmie występują mniejsze wahania cukru i insuliny, a to z kolei zapobiega stale powracającym napadom głodu i senności po przyjęciu pokarmu.

Czym jest dieta o niskim indeksie glikemicznym?

Dieta o niskim indeksie glikemicznym została początkowo opracowana dla osób cierpiących na cukrzycę i otyłość. Jego głównym zadaniem jest zmniejszenie wpływu węglowodanów na poziom cukru we krwi. Eksperci zidentyfikowali listę produktów o niskim indeksie glikemicznym, które pozwalają wolniej wchłaniać węglowodany do krwi. W ten sposób czujemy się pełni przez długi czas. Dzisiaj popularnym ruchem stało się stosowanie diety o indeksie glikemicznym w celu utrzymania zdrowego stylu życia. Ta dieta jest szczególnie odpowiednia dla osób, które mają problem z nadwagą. Istnieje specjalna tabela, w której wpisywane są wszystkie produkty i ich indeks glikemiczny. Dobieranie produktów na jego podstawie jest bardzo dobrym pomysłem, ponieważ w pewien sposób pozwala nam kontrolować reakcje organizmu na spożywane jedzenie. Jeżeli nie chcemy samemu zajmować się przygotowaniem diety, pomóc nam może catering dietetyczny Wrocław poprzez dietę pudełkową.

Dlaczego warto stosować dietę o niskim indeksie glkemicznym?

Badania sugerują, że regularne spożywanie żywności o wysokim indeksie glikemicznym zaburza metabolizm. Cukry proste prowadzą do szybkiego podniesienia poziomu cukry we krwi, dając szybkie uczucie podniesienia energii, ale następnie, wywołując uczucie głodu i aktywując odkładanie tłuszczu w organizmie. Nadmiar żywności o wysokim IG w diecie prowadzi również do cukrzycy. Natomiast żywność o niskim IG jest dla nas znacznie korzystniejsze. Zawierają dużo błonnika roślinnego, który nie tylko normalizuje produkcję insuliny, ale także pomaga obniżyć zły cholesterol. Ponadto, ponieważ błonnik występuje głównie w roślinach, zapewnia to organizmowi korzystne składniki odżywcze. Jakie są główne zalety żywności o niskim IG: zapewniają długie nasycenie, stabilizują produkcję insuliny, obniżają zły cholesterol oraz pomagają w zdrowej pracy jelit.

Jak odżywać się na diecie niski IG?

Jak odżywać się na diecie niski IG

Indeks glikemiczny produktu spożywczego ma za zadanie przedstawić tempo wzrostu poziomu glukozy we krwi po spożyciu określonego produktu. Wysoki IG produktu oznacza, że ​​po jego spożyciu poziom cukru we krwi wzrośnie szybko, natomiast jeżeli IG jest niski, wtedy glukoza wzrośnie wolniej. Gwałtowny wzrost poziomu glukozy we krwi prowadzi do aktywnej produkcji insuliny – za pomocą tego hormonu spożywane węglowodany są wchłaniane przez organizm. Najpierw są wykorzystywane jako główne źródło energii, ale w nadmiarze przechodzą do zapasów tłuszczu. Powinniśmy więc wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym, czyli: mięso, owoce morza, nabiał, jaja, kasza jęczmienna, kasza gryczana, otręby pszenne, kasza manna, płatki owsiane, warzywa i owoce. Sposobem na smaczne i zdrowe odżywianie jest dieta pudełkowa, dostępna również w formie diety o niskim IG.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here